Browse Wiki & Semantic Web

Jump to: navigation, search
Http://dbpedia.org/resource/NW J
  This page has no properties.
hide properties that link here 
  No properties link to this page.
 
http://dbpedia.org/resource/NW_J
http://dbpedia.org/ontology/Automobile/wheelbase 3145.0
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/weight 1530.0
http://dbpedia.org/ontology/abstract Der Nesselsdorf J 30 war der Nachfolger deDer Nesselsdorf J 30 war der Nachfolger der PKW-Typen D und F, den die Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft 1906 herausbrachte. Das Fahrzeug hatte einen seitengesteuerten Vierzylinder-Reihenmotor mit T-Zylinderköpfen. Er hatte 5878 cm³ Hubraum, 30–35 PS (22–26 kW) Leistung und war erstmals vorne unter der Motorhaube eingebaut. Dieser vollkommen neue Motor war von Kronfeld entwickelt worden und hatte nach wie vor eine Magnetzündung. Die erreichbare Höchstgeschwindigkeit des 1500 kg schweren Wagens lag bei 80 km/h. Es gab vier- und sechssitzige Tonneauaufbauten. 1907 entstand der Nesselsdorf J 40 mit gleicher Technik, jedoch auf 40 PS (29 kW) erstarktem Motor. Dieser wurde bis 1908 hergestellt. Auch das belgische Königshaus erhielt ein Exemplar. 1910 erschien erneut ein Wagen mit derselben Typenbezeichnung, aber einem Motor mit 7440 cm³ Hubraum und 45 PS (33 kW) Leistung. Als Aufbauten waren vor allen Dingen Landauer und Limousinen beliebt. 1911 wurde das Modell endgültig eingestellt.11 wurde das Modell endgültig eingestellt. , Nesselsdorf J (укр. Нессельдорф Й) — моделNesselsdorf J (укр. Нессельдорф Й) — модель австро-угорського товариства «Нессельдорфська Вагонобудівна Фабрика» (сьогодні Копрівніце, Моравія, Чехія). Випускались дві основні модифікації моделі: J 30 та J 40, де індекс вказував на потужність мотора. Було виготовлено 3 авто J (30), 4 авто J (40) (1907/08), 15 авто J (40) (1910/11). (40) (1907/08), 15 авто J (40) (1910/11). , La NW type J est une automobile de la BellLa NW type J est une automobile de la Belle Époque fabriquée par Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft A. G. ("NW", actuellement "Tatra"). Deux versions de base sont connues, l'initiale "J (30)" avec un moteur 30 cv et ensuite la "J (40)" de 40 cv. Ainsi que les types "K" et "L", les moteurs quatre cylindres verticaux avaient des soupapes latérales. Ces moteurs étaient plutôt lourds, 4 à 5 litres de cylindrée. La voiture est capable d'atteindre une vitesse de 80 km/h.apable d'atteindre une vitesse de 80 km/h. , The NW type J is a veteran automobile manuThe NW type J is a veteran automobile manufactured by Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft A.G. ("NW", now known as "Tatra"). Two basic versions are recognized - the initial "J (30)" with a 30 HP engine, and the later "J (40)" with a 40 HP engine. As well as types "K" and "L", it had upright four-cylinder engines of side-valve design. The engines in the three types were rather heavy, 4 to 5 liters. The car was able to reach a speed of 80 km/h. car was able to reach a speed of 80 km/h.
http://dbpedia.org/ontology/assembly http://dbpedia.org/resource/Moravia + , http://dbpedia.org/resource/Kop%C5%99ivnice +
http://dbpedia.org/ontology/bodyStyle http://dbpedia.org/resource/Touring_car +
http://dbpedia.org/ontology/engine http://dbpedia.org/resource/NW_J__AutomobileEngine__1 + , http://dbpedia.org/resource/Flat-four_engine +
http://dbpedia.org/ontology/layout http://dbpedia.org/resource/Front-engine%2C_rear-wheel_drive_layout +
http://dbpedia.org/ontology/manufacturer http://dbpedia.org/resource/Tatra_%28car%29 +
http://dbpedia.org/ontology/predecessor http://dbpedia.org/resource/NW_C +
http://dbpedia.org/ontology/productionEndYear 1906
http://dbpedia.org/ontology/productionStartYear 1906
http://dbpedia.org/ontology/successor http://dbpedia.org/resource/Tatra_20 +
http://dbpedia.org/ontology/thumbnail http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/NW_J.gif?width=300 +
http://dbpedia.org/ontology/transmission four speeds (+reverse)
http://dbpedia.org/ontology/weight 1530000
http://dbpedia.org/ontology/wheelbase 3.145
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID 27912248
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength 1940
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID 1013125204
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink http://dbpedia.org/resource/Flat-four_engine + , http://dbpedia.org/resource/NW_C + , http://dbpedia.org/resource/Front-engine%2C_rear-wheel_drive_layout + , http://dbpedia.org/resource/Touring_car + , http://dbpedia.org/resource/Tatra_20 + , http://dbpedia.org/resource/Moravia + , http://dbpedia.org/resource/Category:Cars_introduced_in_1902 + , http://dbpedia.org/resource/Category:Rear-wheel-drive_vehicles + , http://dbpedia.org/resource/Category:Cars_of_the_Czech_Republic + , http://dbpedia.org/resource/Category:Tatra_vehicles + , http://dbpedia.org/resource/Tatra_%28car%29 + , http://dbpedia.org/resource/Kop%C5%99ivnice +
http://dbpedia.org/property/assembly http://dbpedia.org/resource/Moravia + , http://dbpedia.org/resource/Kop%C5%99ivnice +
http://dbpedia.org/property/bodyStyle Touring 6-seater
http://dbpedia.org/property/engine liquid-cooled vertical flat four , 221 , 295
http://dbpedia.org/property/layout http://dbpedia.org/resource/Front-engine%2C_rear-wheel_drive_layout +
http://dbpedia.org/property/manufacturer http://dbpedia.org/resource/Tatra_%28car%29 + , today Tatra, a.s.
http://dbpedia.org/property/name Nesselsdorf Type J
http://dbpedia.org/property/predecessor http://dbpedia.org/resource/NW_C +
http://dbpedia.org/property/production about 22 produced , 1910 , 1906 , 1907
http://dbpedia.org/property/successor http://dbpedia.org/resource/Tatra_20 +
http://dbpedia.org/property/transmission four speeds
http://dbpedia.org/property/weight ( J )
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist + , http://dbpedia.org/resource/Template:Single_source + , http://dbpedia.org/resource/Template:Tatra_models + , http://dbpedia.org/resource/Template:Brass-auto-stub + , http://dbpedia.org/resource/Template:Convert + , http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_automobile +
http://purl.org/dc/terms/subject http://dbpedia.org/resource/Category:Cars_of_the_Czech_Republic + , http://dbpedia.org/resource/Category:Tatra_vehicles + , http://dbpedia.org/resource/Category:Cars_introduced_in_1902 + , http://dbpedia.org/resource/Category:Rear-wheel-drive_vehicles +
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym http://dbpedia.org/resource/Automobile +
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom http://en.wikipedia.org/wiki/NW_J?oldid=1013125204&ns=0 +
http://xmlns.com/foaf/0.1/depiction http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/NW_J.gif +
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf http://en.wikipedia.org/wiki/NW_J +
http://xmlns.com/foaf/0.1/name Nesselsdorf Type J
owl:sameAs http://yago-knowledge.org/resource/NW_J + , http://dbpedia.org/resource/NW_J + , http://fr.dbpedia.org/resource/NW_J + , http://rdf.freebase.com/ns/m.0ch3hr3 + , http://uk.dbpedia.org/resource/Nesselsdorf_J + , http://www.wikidata.org/entity/Q607021 + , http://he.dbpedia.org/resource/NW_J + , http://de.dbpedia.org/resource/Nesselsdorf_J + , https://global.dbpedia.org/id/4novo + , http://fa.dbpedia.org/resource/%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D9%88_%D8%AC%DB%8C + , http://fi.dbpedia.org/resource/NW_J +
rdf:type http://dbpedia.org/class/yago/Self-propelledVehicle104170037 + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatMid-enginedVehicles + , http://dbpedia.org/class/yago/Conveyance103100490 + , http://dbpedia.org/class/yago/Instrumentality103575240 + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatVehiclesIntroducedIn1902 + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatRear-wheel-driveVehicles + , http://schema.org/Product + , http://dbpedia.org/class/yago/Vehicle104524313 + , http://dbpedia.org/class/yago/Car102958343 + , http://dbpedia.org/class/yago/Container103094503 + , http://dbpedia.org/class/yago/Object100002684 + , http://dbpedia.org/class/yago/MotorVehicle103791235 + , http://dbpedia.org/class/yago/Artifact100021939 + , http://dbpedia.org/class/yago/Whole100003553 + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatTatraVehicles + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatCarsOfTheCzechRepublic + , http://dbpedia.org/class/yago/Wikicat1900sAutomobiles + , http://dbpedia.org/class/yago/WheeledVehicle104576211 + , http://dbpedia.org/class/yago/PhysicalEntity100001930 + , http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation + , http://dbpedia.org/ontology/Automobile +
rdfs:comment La NW type J est une automobile de la BellLa NW type J est une automobile de la Belle Époque fabriquée par Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft A. G. ("NW", actuellement "Tatra"). Deux versions de base sont connues, l'initiale "J (30)" avec un moteur 30 cv et ensuite la "J (40)" de 40 cv. Ainsi que les types "K" et "L", les moteurs quatre cylindres verticaux avaient des soupapes latérales. Ces moteurs étaient plutôt lourds, 4 à 5 litres de cylindrée. La voiture est capable d'atteindre une vitesse de 80 km/h.apable d'atteindre une vitesse de 80 km/h. , Der Nesselsdorf J 30 war der Nachfolger deDer Nesselsdorf J 30 war der Nachfolger der PKW-Typen D und F, den die Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft 1906 herausbrachte. Das Fahrzeug hatte einen seitengesteuerten Vierzylinder-Reihenmotor mit T-Zylinderköpfen. Er hatte 5878 cm³ Hubraum, 30–35 PS (22–26 kW) Leistung und war erstmals vorne unter der Motorhaube eingebaut. Dieser vollkommen neue Motor war von Kronfeld entwickelt worden und hatte nach wie vor eine Magnetzündung. Die erreichbare Höchstgeschwindigkeit des 1500 kg schweren Wagens lag bei 80 km/h. Es gab vier- und sechssitzige Tonneauaufbauten.b vier- und sechssitzige Tonneauaufbauten. , Nesselsdorf J (укр. Нессельдорф Й) — моделNesselsdorf J (укр. Нессельдорф Й) — модель австро-угорського товариства «Нессельдорфська Вагонобудівна Фабрика» (сьогодні Копрівніце, Моравія, Чехія). Випускались дві основні модифікації моделі: J 30 та J 40, де індекс вказував на потужність мотора. Було виготовлено 3 авто J (30), 4 авто J (40) (1907/08), 15 авто J (40) (1910/11). (40) (1907/08), 15 авто J (40) (1910/11). , The NW type J is a veteran automobile manuThe NW type J is a veteran automobile manufactured by Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft A.G. ("NW", now known as "Tatra"). Two basic versions are recognized - the initial "J (30)" with a 30 HP engine, and the later "J (40)" with a 40 HP engine. As well as types "K" and "L", it had upright four-cylinder engines of side-valve design. The engines in the three types were rather heavy, 4 to 5 liters. The car was able to reach a speed of 80 km/h. car was able to reach a speed of 80 km/h.
rdfs:label NW J , Nesselsdorf J
hide properties that link here 
http://dbpedia.org/resource/NW_F + , http://dbpedia.org/resource/NW_D + http://dbpedia.org/ontology/successor
http://dbpedia.org/resource/Tatra_%28company%29 + , http://dbpedia.org/resource/NW_F + , http://dbpedia.org/resource/NW_D + , http://dbpedia.org/resource/NW_C + http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
http://dbpedia.org/resource/NW_F + , http://dbpedia.org/resource/NW_D + , http://dbpedia.org/resource/NW_C + http://dbpedia.org/property/successor
http://en.wikipedia.org/wiki/NW_J + http://xmlns.com/foaf/0.1/primaryTopic
http://dbpedia.org/resource/NW_J + owl:sameAs
 

 

Enter the name of the page to start semantic browsing from.