Browse Wiki & Semantic Web

Jump to: navigation, search
Http://dbpedia.org/resource/Borgward P100
  This page has no properties.
hide properties that link here 
  No properties link to this page.
 
http://dbpedia.org/resource/Borgward_P100
http://dbpedia.org/ontology/Automobile/wheelbase 2650.0
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/height 1420.0
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/length 4715.0
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/weight 1650.0
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/width 1738.0
http://dbpedia.org/ontology/abstract The Borgward P100 is a large four-door sedan first presented in September 1959 at the Frankfurt Motor Show, and produced by the Bremen based auto-manufacturer Carl F. W. Borgward GmbH between January 1960 and July 1961. , Borgward P100 var internbeteckningen för eBorgward P100 var internbeteckningen för en personbil i storbilsklassen från Borgward. Den tillverkades 1960–1962 i drygt 3000 exemplar och såldes som Großer Borgward. P100 utmärkte sig genom sin luftfjädring. Den tillverkades i Bremen 1959-1962 och i Mexiko 1967–1970. P100:an presenterades 1959 på IAA i Frankfurt. Det var den första tyska serieproducerade bilen med luftfjädring, ett system som Borgward utvecklat och inte att förväxla med Citroëns gashydrauliska fjädring. Den tillverkades i få exemplar, 1961 tillverkades 1680 stycken. Tillverkningen lades ned i samband med bolagets konkurs, de sista 38 exemplaren tillverkades 1962. 1963 såldes tillverkningen till bolaget Impulsora Mexicana Automotriz S.A. i Mexiko. Projektet lades ned 1964 på grund av pengabrist men 1966 återupptog Fabrica Nacional de Automoviles SA projektet och 1967-1970 tillverkades 2267 bilar i Mexiko under namnet 230 och 230 GL Pullman.exiko under namnet 230 och 230 GL Pullman. , La Borgward P100 era una berlina di grandiLa Borgward P100 era una berlina di grandi dimensioni prodotta dalla società Carl F. W. Borgward GmbH di Brema tra il gennaio del 1960 e il luglio del 1961. La vettura venne presentata per la prima volta al Salone dell'automobile di Francoforte nel settembre del 1959.ile di Francoforte nel settembre del 1959. , Borgward P 100 war die werksinterne BezeicBorgward P 100 war die werksinterne Bezeichnung für einen Pkw der Carl F. W. Borgward G.m.b.H. in Bremen-Sebaldsbrück. Von 1959 bis 1962 wurden von dem offiziell als Großer Borgward bezeichneten Wagen 2591 Stück produziert (Zahl des Verbandes der Automobilindustrie: 2587). Ab Anfang 1960 wurde der P 100 als erstes deutsches Automobil mit einer Luftfederung angeboten. Ab 1961 verwendete auch Mercedes-Benz in seinem Spitzenmodell 300 SE aus der Baureihe W 112 ein derartiges System. der Baureihe W 112 ein derartiges System.
http://dbpedia.org/ontology/alternativeName Borgward 230
http://dbpedia.org/ontology/bodyStyle http://dbpedia.org/resource/Sedan_%28car%29 +
http://dbpedia.org/ontology/engine http://dbpedia.org/resource/Straight-6 + , http://dbpedia.org/resource/Borgward_P100__AutomobileEngine__1 +
http://dbpedia.org/ontology/height 1.42
http://dbpedia.org/ontology/layout http://dbpedia.org/resource/FR_layout +
http://dbpedia.org/ontology/length 4.715
http://dbpedia.org/ontology/manufacturer http://dbpedia.org/resource/Borgward +
http://dbpedia.org/ontology/predecessor http://dbpedia.org/resource/Borgward_Hansa_2400 +
http://dbpedia.org/ontology/productionEndYear 1961
http://dbpedia.org/ontology/productionStartYear 1959
http://dbpedia.org/ontology/thumbnail http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Borgward_P100.jpg?width=300 +
http://dbpedia.org/ontology/transmission all-synchromesh manual , 4-speed
http://dbpedia.org/ontology/weight 1650000
http://dbpedia.org/ontology/wheelbase 2.65
http://dbpedia.org/ontology/width 1.738
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID 15790509
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength 4680
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID 1123553713
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink http://dbpedia.org/resource/Straight-6 + , http://dbpedia.org/resource/Borgward_Hansa_2400 + , http://dbpedia.org/resource/Three-box_styling + , http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_W111 + , http://dbpedia.org/resource/Borgward + , http://dbpedia.org/resource/Frankfurt_Motor_Show + , http://dbpedia.org/resource/Category:Executive_cars + , http://dbpedia.org/resource/Borgward_Isabella + , http://dbpedia.org/resource/Fiat_1800/2100 + , http://dbpedia.org/resource/Borgward_Hansa_1500 + , http://dbpedia.org/resource/Air_suspension + , http://dbpedia.org/resource/Bremen + , http://dbpedia.org/resource/Category:Cars_introduced_in_1959 + , http://dbpedia.org/resource/Ponton_%28automobile%29 + , http://dbpedia.org/resource/Category:1960s_cars + , http://dbpedia.org/resource/FR_layout + , http://dbpedia.org/resource/Pininfarina + , http://dbpedia.org/resource/Monocoque + , http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz + , http://dbpedia.org/resource/Category:Borgward_vehicles + , http://dbpedia.org/resource/Tailfins + , http://dbpedia.org/resource/Sedan_%28car%29 + , http://dbpedia.org/resource/Category:Rear-wheel-drive_vehicles +
http://dbpedia.org/property/aka Borgward 230
http://dbpedia.org/property/bodyStyle 4
http://dbpedia.org/property/engine 2240
http://dbpedia.org/property/layout http://dbpedia.org/resource/FR_layout +
http://dbpedia.org/property/manufacturer http://dbpedia.org/resource/Borgward +
http://dbpedia.org/property/name Borgward P100
http://dbpedia.org/property/predecessor http://dbpedia.org/resource/Borgward_Hansa_2400 +
http://dbpedia.org/property/production June 1959–1961 , 2530
http://dbpedia.org/property/transmission 4 , all-synchromesh manual
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist + , http://dbpedia.org/resource/Template:Borgward_timeline_1945_to_1970 + , http://dbpedia.org/resource/Template:Convert + , http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_automobile + , http://dbpedia.org/resource/Template:More_citations_needed +
http://dbpedia.org/property/wordnet type http://www.w3.org/2006/03/wn/wn20/instances/synset-car-noun-1 +
http://purl.org/dc/terms/subject http://dbpedia.org/resource/Category:Cars_introduced_in_1959 + , http://dbpedia.org/resource/Category:Rear-wheel-drive_vehicles + , http://dbpedia.org/resource/Category:1960s_cars + , http://dbpedia.org/resource/Category:Borgward_vehicles + , http://dbpedia.org/resource/Category:Executive_cars +
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym http://dbpedia.org/resource/Sedan +
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom http://en.wikipedia.org/wiki/Borgward_P100?oldid=1123553713&ns=0 +
http://xmlns.com/foaf/0.1/depiction http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Borgward_P100.jpg +
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf http://en.wikipedia.org/wiki/Borgward_P100 +
http://xmlns.com/foaf/0.1/name Borgward P100
owl:sameAs http://it.dbpedia.org/resource/Borgward_P100 + , http://fa.dbpedia.org/resource/%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF_%D9%BE%DB%8C%DB%B1%DB%B0%DB%B0 + , http://de.dbpedia.org/resource/Borgward_P_100 + , http://yago-knowledge.org/resource/Borgward_P100 + , http://rdf.freebase.com/ns/m.03nt_07 + , http://dbpedia.org/resource/Borgward_P100 + , https://global.dbpedia.org/id/53SRX + , http://he.dbpedia.org/resource/%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A8%D7%93_P100 + , http://fi.dbpedia.org/resource/Borgward_P100 + , http://sv.dbpedia.org/resource/Borgward_P100 + , http://www.wikidata.org/entity/Q893583 +
rdf:type http://dbpedia.org/class/yago/WheeledVehicle104576211 + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatBorgwardVehicles + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatCarsOfGermany + , http://dbpedia.org/class/yago/Wikicat1960sAutomobiles + , http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation + , http://dbpedia.org/class/yago/Instrumentality103575240 + , http://umbel.org/umbel/rc/Automobile + , http://dbpedia.org/class/yago/Container103094503 + , http://dbpedia.org/class/yago/Vehicle104524313 + , http://dbpedia.org/class/yago/Wikicat1950sAutomobiles + , http://dbpedia.org/class/yago/PhysicalEntity100001930 + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatRear-wheel-driveVehicles + , http://dbpedia.org/class/yago/Conveyance103100490 + , http://dbpedia.org/class/yago/Self-propelledVehicle104170037 + , http://dbpedia.org/class/yago/MotorVehicle103791235 + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatLuxuryVehicles + , http://dbpedia.org/class/yago/Car102958343 + , http://dbpedia.org/class/yago/Whole100003553 + , http://dbpedia.org/class/yago/Artifact100021939 + , http://schema.org/Product + , http://dbpedia.org/class/yago/Object100002684 + , http://dbpedia.org/ontology/Automobile + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatExecutiveCars +
rdfs:comment Borgward P 100 war die werksinterne BezeicBorgward P 100 war die werksinterne Bezeichnung für einen Pkw der Carl F. W. Borgward G.m.b.H. in Bremen-Sebaldsbrück. Von 1959 bis 1962 wurden von dem offiziell als Großer Borgward bezeichneten Wagen 2591 Stück produziert (Zahl des Verbandes der Automobilindustrie: 2587). Ab Anfang 1960 wurde der P 100 als erstes deutsches Automobil mit einer Luftfederung angeboten. Ab 1961 verwendete auch Mercedes-Benz in seinem Spitzenmodell 300 SE aus der Baureihe W 112 ein derartiges System. der Baureihe W 112 ein derartiges System. , The Borgward P100 is a large four-door sedan first presented in September 1959 at the Frankfurt Motor Show, and produced by the Bremen based auto-manufacturer Carl F. W. Borgward GmbH between January 1960 and July 1961. , La Borgward P100 era una berlina di grandiLa Borgward P100 era una berlina di grandi dimensioni prodotta dalla società Carl F. W. Borgward GmbH di Brema tra il gennaio del 1960 e il luglio del 1961. La vettura venne presentata per la prima volta al Salone dell'automobile di Francoforte nel settembre del 1959.ile di Francoforte nel settembre del 1959. , Borgward P100 var internbeteckningen för eBorgward P100 var internbeteckningen för en personbil i storbilsklassen från Borgward. Den tillverkades 1960–1962 i drygt 3000 exemplar och såldes som Großer Borgward. P100 utmärkte sig genom sin luftfjädring. Den tillverkades i Bremen 1959-1962 och i Mexiko 1967–1970. 1963 såldes tillverkningen till bolaget Impulsora Mexicana Automotriz S.A. i Mexiko. Projektet lades ned 1964 på grund av pengabrist men 1966 återupptog Fabrica Nacional de Automoviles SA projektet och 1967-1970 tillverkades 2267 bilar i Mexiko under namnet 230 och 230 GL Pullman.exiko under namnet 230 och 230 GL Pullman.
rdfs:label Borgward P100 , Borgward P 100
hide properties that link here 
http://dbpedia.org/resource/Borgward_Hansa_2400 + http://dbpedia.org/ontology/successor
http://dbpedia.org/resource/Borgward_P_100 + http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRedirects
http://dbpedia.org/resource/Borgward_Hansa_2400 + , http://dbpedia.org/resource/Borgward + , http://dbpedia.org/resource/Borgward_P_100 + , http://dbpedia.org/resource/P100 + , http://dbpedia.org/resource/Peter_Kurze + , http://dbpedia.org/resource/International_Motor_Show_Germany + , http://dbpedia.org/resource/Borgward_230 + http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
http://dbpedia.org/resource/Borgward_Hansa_2400 + http://dbpedia.org/property/successor
http://en.wikipedia.org/wiki/Borgward_P100 + http://xmlns.com/foaf/0.1/primaryTopic
http://dbpedia.org/resource/Borgward_P100 + owl:sameAs
 

 

Enter the name of the page to start semantic browsing from.