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The Brennabor Juwel 8 is an eight-cylinder … The Brennabor Juwel 8 is an eight-cylinder automobile introduced the Brennabor company in 1930 to complement their then recently introduced Juwel 6 model. The Juwel 8 was powered by a newly developed 8-cylinder side-valve engine of 3.4 litres, mounted ahead of the driver and delivering 60 hp at 3,200 rpm. Power was delivered to the rear wheels through a single plate dry clutch and a three-speed gear box controlled using a centrally positioned floor-mounted gear stick. The car sat on a U-profile pressed steel chassis with rigid axles and semi-elliptical leaf springing. It was offered as a four-door four-seater sedan/saloon or a four-door “Pullman” sedan/saloon with six seats. The mechanically linked foot brake operated directly on all four wheels, while the handbrake operated on the rear wheels. The last Juwel 8 appears to have been produced in 1932, by when approximately 100 had been built. by when approximately 100 had been built.
, Der Brennabor Juwel 8 3,5 Liter ist ein Pk … Der Brennabor Juwel 8 3,5 Liter ist ein Pkw der Oberklasse, den die Brennabor-Werke 1930 zusätzlich zum kleineren Modell Juwel 6 herausbrachten. Das Fahrzeug hatte einen 8-Zylinder-SV-Reihenmotor mit 3,4 Litern Hubraum vorne eingebaut. Er entwickelte 60 PS bei 3200/min. Über eine Einscheibentrockenkupplung und ein 3-Gang-Getriebe mit Schalthebel in der Wagenmitte trieb er die Hinterräder an. Die Wagen mit U-Profil-Pressstahl-Rahmen hatten Starrachsen mit halbelliptischen Längsblattfedern (an der Hinterachse in Underslung-Version) und waren als 4-türige Limousine mit 4 Sitzen oder 4-türige Pullman-Limousine mit 6 Sitzen verfügbar. Die mechanische Fußbremse wirkte auf alle 4 Räder, die Handbremse auf die Hinterräder. Insgesamt entstanden bis 1932 ca. 100 Juwel 8.esamt entstanden bis 1932 ca. 100 Juwel 8.
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The Brennabor Juwel 8 is an eight-cylinder … The Brennabor Juwel 8 is an eight-cylinder automobile introduced the Brennabor company in 1930 to complement their then recently introduced Juwel 6 model. The Juwel 8 was powered by a newly developed 8-cylinder side-valve engine of 3.4 litres, mounted ahead of the driver and delivering 60 hp at 3,200 rpm. Power was delivered to the rear wheels through a single plate dry clutch and a three-speed gear box controlled using a centrally positioned floor-mounted gear stick. The last Juwel 8 appears to have been produced in 1932, by when approximately 100 had been built. by when approximately 100 had been built.
, Der Brennabor Juwel 8 3,5 Liter ist ein Pk … Der Brennabor Juwel 8 3,5 Liter ist ein Pkw der Oberklasse, den die Brennabor-Werke 1930 zusätzlich zum kleineren Modell Juwel 6 herausbrachten. Das Fahrzeug hatte einen 8-Zylinder-SV-Reihenmotor mit 3,4 Litern Hubraum vorne eingebaut. Er entwickelte 60 PS bei 3200/min. Über eine Einscheibentrockenkupplung und ein 3-Gang-Getriebe mit Schalthebel in der Wagenmitte trieb er die Hinterräder an. Die Wagen mit U-Profil-Pressstahl-Rahmen hatten Starrachsen mit halbelliptischen Längsblattfedern (an der Hinterachse in Underslung-Version) und waren als 4-türige Limousine mit 4 Sitzen oder 4-türige Pullman-Limousine mit 6 Sitzen verfügbar. Die mechanische Fußbremse wirkte auf alle 4 Räder, die Handbremse auf die Hinterräder.Räder, die Handbremse auf die Hinterräder.
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Brennabor Juwel 8
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