http://dbpedia.org/ontology/abstract
|
The electric passenger train locomotives o … The electric passenger train locomotives of Bavarian Class EP 3/5 were the first electric locomotives designed for single-phase AC, 15 kV, 16+2⁄3 Hz working for the Royal Bavarian State Railways. The first electrical services in Bavaria were on the Murnau–Oberammergau line using 5 kV and 16 Hz on 1 January 1905. After 1918 they were reclassified as EP1 20 001 – 005 and taken over by the DR as E 62 01 – 05. and taken over by the DR as E 62 01 – 05.
, Die elektrischen Personenzuglokomotiven de … Die elektrischen Personenzuglokomotiven der Gattung EP 3/5 waren die ersten elektrischen Lokomotiven für Einphasenwechselstrom von 15 kV und 16 2/3 Hz der Königlich Bayerischen Staatseisenbahnen. Sie waren die ersten Elektrolokomotiven in Bayern nach den Gleichstromtriebwagen auf der Bahnstrecke Türkheim–Bad Wörishofen und denen der Lokalbahn Aktien-Gesellschaft auf der Strecke Murnau–Oberammergau (5 kV 16 Hz, ab 1. Januar 1905). Die Bayerische EP 3/5, ab 1918 als EP1 20 001 – 005 bezeichnet, war hauptsächlich auf der Außerfernbahn eingesetzt. Von der DRG wurden sie als E 62 01 – 05 bezeichnet.RG wurden sie als E 62 01 – 05 bezeichnet.
|
http://dbpedia.org/ontology/activeYearsEndYear
|
1912
|
http://dbpedia.org/ontology/activeYearsStartYear
|
1912
|
http://dbpedia.org/ontology/builder
|
http://dbpedia.org/resource/Maffei_%28company%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Maffei-Schwartzkopff-Werke +
|
http://dbpedia.org/ontology/numberBuilt
|
5
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageExternalLink
|
https://web.archive.org/web/20120306162604/http:/members.fortunecity.com/reisenge/TIROL/verkehr/karwendel/karwend2.htm +
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID
|
36884067
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength
|
7176
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID
|
1074831022
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
|
http://dbpedia.org/resource/Freilassing +
, http://dbpedia.org/resource/Commutator_%28electric%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Side_rod +
, http://dbpedia.org/resource/Ammergau_Railway +
, http://dbpedia.org/resource/Carrying_axle +
, http://dbpedia.org/resource/Jackshaft_%28locomotive%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Maffei_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Maffei-Schwartzkopff-Werke +
, http://dbpedia.org/resource/Axle_base +
, http://dbpedia.org/resource/Adams_axle +
, http://dbpedia.org/resource/Deutsche_Reichsbahn_%281920%E2%80%931945%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Locomotives_of_Bavaria +
, http://dbpedia.org/resource/Betriebswerk +
, http://dbpedia.org/resource/Nuremberg_Transport_Museum +
, http://dbpedia.org/resource/Au%C3%9Ferfern_Railway +
, http://dbpedia.org/resource/Bavarian_EP_3/6 +
, http://dbpedia.org/resource/Maffei_%28company%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Second_World_War +
, http://dbpedia.org/resource/Power_circuit_breaker +
, http://dbpedia.org/resource/Coupling_rod +
, http://dbpedia.org/resource/Royal_Bavarian_State_Railways +
, http://dbpedia.org/resource/Overhead_lines +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Passenger_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Series-wound_motor +
, http://dbpedia.org/resource/Nuremberg +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Standard_gauge_locomotives_of_Germany +
, http://dbpedia.org/resource/Category:15_kV_AC_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Ausbesserungswerk_Freimann +
, http://dbpedia.org/resource/Locomotive_frame +
, http://dbpedia.org/resource/K.Bay.Sts.B. +
, http://dbpedia.org/resource/Pantograph_%28rail%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Variac +
, http://dbpedia.org/resource/Deutsche_Bundesbahn +
, http://dbpedia.org/resource/Mittenwald_Railway +
, http://dbpedia.org/resource/Freilassing%E2%80%93Berchtesgaden_railway +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Railway_locomotives_introduced_in_1912 +
, http://dbpedia.org/resource/Driving_axle +
|
http://dbpedia.org/property/bgcolor
|
81
|
http://dbpedia.org/property/builddate
|
1912
|
http://dbpedia.org/property/builder
|
http://dbpedia.org/resource/Maffei_%28company%29 +
, Maffei-Schwartzkopff-Werke GmbH
|
http://dbpedia.org/property/collectionmethod
|
2
|
http://dbpedia.org/property/color
|
FFFFFF
|
http://dbpedia.org/property/electricsystem
|
catenary
|
http://dbpedia.org/property/locobrakes
|
2
, compressed air
|
http://dbpedia.org/property/name
|
Bavarian EP 1
, DR Class E 62
|
http://dbpedia.org/property/retiredate
|
to 1955
, from 1939
|
http://dbpedia.org/property/totalproduction
|
5
|
http://dbpedia.org/property/tractionmotors
|
1
|
http://dbpedia.org/property/traincontrol
|
http://dbpedia.org/resource/Variac +
, 11
|
http://dbpedia.org/property/transmission
|
Side rod drive
|
http://dbpedia.org/property/uicclass
|
1
|
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate
|
http://dbpedia.org/resource/Template:Refend +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Refbegin +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Ubl +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Bavarian_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Frac +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_locomotive +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Citation +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Track_gauge +
, http://dbpedia.org/resource/Template:15_kV_AC +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Page_needed +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Convert +
|
http://purl.org/dc/terms/subject
|
http://dbpedia.org/resource/Category:Maffei_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Standard_gauge_locomotives_of_Germany +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Passenger_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Railway_locomotives_introduced_in_1912 +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Locomotives_of_Bavaria +
, http://dbpedia.org/resource/Category:15_kV_AC_locomotives +
|
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
|
http://dbpedia.org/resource/Locomotives +
|
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Bavarian_EP_1?oldid=1074831022&ns=0 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Bavarian_EP_1 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/name
|
DR Class E 62
, Bavarian EP 1
|
owl:sameAs |
http://de.dbpedia.org/resource/Bayerische_EP_1 +
, http://www.wikidata.org/entity/Q812210 +
, http://rdf.freebase.com/ns/m.0lq20s2 +
, http://yago-knowledge.org/resource/Bavarian_EP_1 +
, http://dbpedia.org/resource/Bavarian_EP_1 +
, https://global.dbpedia.org/id/4ygbX +
|
rdf:type |
http://dbpedia.org/class/yago/Artifact100021939 +
, http://schema.org/Product +
, http://dbpedia.org/class/yago/WheeledVehicle104576211 +
, http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation +
, http://dbpedia.org/class/yago/Container103094503 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Vehicle104524313 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Tramway104469813 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Conveyance103100490 +
, http://dbpedia.org/ontology/Locomotive +
, http://dbpedia.org/class/yago/Self-propelledVehicle104170037 +
, http://www.wikidata.org/entity/Q93301 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Wikicat15KVACLocomotives +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatLocomotivesOfBavaria +
, http://dbpedia.org/class/yago/Instrumentality103575240 +
, http://dbpedia.org/class/yago/PhysicalEntity100001930 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Object100002684 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Whole100003553 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Locomotive103684823 +
|
rdfs:comment |
Die elektrischen Personenzuglokomotiven de … Die elektrischen Personenzuglokomotiven der Gattung EP 3/5 waren die ersten elektrischen Lokomotiven für Einphasenwechselstrom von 15 kV und 16 2/3 Hz der Königlich Bayerischen Staatseisenbahnen. Sie waren die ersten Elektrolokomotiven in Bayern nach den Gleichstromtriebwagen auf der Bahnstrecke Türkheim–Bad Wörishofen und denen der Lokalbahn Aktien-Gesellschaft auf der Strecke Murnau–Oberammergau (5 kV 16 Hz, ab 1. Januar 1905). Die Bayerische EP 3/5, ab 1918 als EP1 20 001 – 005 bezeichnet, war hauptsächlich auf der Außerfernbahn eingesetzt. Von der DRG wurden sie als E 62 01 – 05 bezeichnet.RG wurden sie als E 62 01 – 05 bezeichnet.
, The electric passenger train locomotives o … The electric passenger train locomotives of Bavarian Class EP 3/5 were the first electric locomotives designed for single-phase AC, 15 kV, 16+2⁄3 Hz working for the Royal Bavarian State Railways. The first electrical services in Bavaria were on the Murnau–Oberammergau line using 5 kV and 16 Hz on 1 January 1905. After 1918 they were reclassified as EP1 20 001 – 005 and taken over by the DR as E 62 01 – 05. and taken over by the DR as E 62 01 – 05.
|
rdfs:label |
Bavarian EP 1
, Bayerische EP 1
|