http://dbpedia.org/ontology/abstract
|
The Ungerer Tramway was the first electric … The Ungerer Tramway was the first electrical tramway in Munich. It was built by engineer and owner of the Ungerer Bath, August Ungerer to connect the bath with the 750 m distant stop of the horse powered tramway. The 1.2 km long Ungerer Tramway existed from 1 July 1886 to June 1895, when it was adjusted because of the extension of the horse tramway to the north cemetery. The current supply was made with x volt as at the Gross-Lichterfelde Tramway by the rails, which began only some meters after the last stops, which were increased. Thus for a start of the trip the brakes were loosened, whereby the train loose-rolled by the force of gravity, before it began to drive electrically. The vehicle shed with the clock tower for the two green motor coaches with gold ornament and two summer cars still stood in the year 1944. summer cars still stood in the year 1944.
, Die Ungererbahn war ein Vorläufer der elek … Die Ungererbahn war ein Vorläufer der elektrischen Straßenbahn in München. Sie wurde von dem Ingenieur und Besitzer des Schwabinger Würmbades (heute: Ungererbad) August Ungerer (1860–1921) errichtet, um das Bad mit der 750 Meter entfernten Endhaltestelle der Pferdebahn zu verbinden. Die 1,2 Kilometer lange Strecke durch die damalige Freisinger Landstraße (heute Ungererstraße) vom Schwabinger Großwirt zum späteren Ungererbad bestand vom 1. Juli 1886 bis Juni 1895 und war eine der ersten elektrischen Straßenbahnen in Deutschland. Sie wurde am 17. Juli 1895 aufgrund unzureichender Kapazität durch die Verlängerung der Pferdebahn bis zum neugebauten Nordfriedhof ersetzt. Die Stromversorgung erfolgte erst einige Meter nach den erhöht liegenden Endstationen wie bei der ersten elektrischen Straßenbahn der Welt über die Schienen. So wurden bei Fahrtbeginn die Bremsen gelöst, woraufhin die Wagen aufgrund der Schwerkraft losrollten, bevor sie Fahrspannung erhielten und mit Elektroantrieb weiterfahren konnten. Der Fahrzeugschuppen mit dem Uhrturm für die zwei grünen Triebwagen mit Goldverzierung und zwei Sommerwagen stand noch bis ins Jahr 1944. Sommerwagen stand noch bis ins Jahr 1944.
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID
|
14274094
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength
|
1285
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID
|
970968540
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
|
http://dbpedia.org/resource/Electrical +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Railway_companies_disestablished_in_1895 +
, http://dbpedia.org/resource/Clock_tower +
, http://dbpedia.org/resource/Munich +
, http://dbpedia.org/resource/Cemetery +
, http://dbpedia.org/resource/Gravity +
, http://dbpedia.org/resource/Gross-Lichterfelde_Tramway +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Tram_transport_in_Germany +
, http://dbpedia.org/resource/Category:History_of_rail_transport_in_Germany +
, http://dbpedia.org/resource/Category:1895_disestablishments_in_Germany +
, http://dbpedia.org/resource/Category:1886_establishments_in_Germany +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Railway_companies_established_in_1886 +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Rail_transport_in_Munich +
|
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate
|
http://dbpedia.org/resource/Template:Coord +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Unreferenced +
|
http://purl.org/dc/terms/subject
|
http://dbpedia.org/resource/Category:Tram_transport_in_Germany +
, http://dbpedia.org/resource/Category:1895_disestablishments_in_Germany +
, http://dbpedia.org/resource/Category:1886_establishments_in_Germany +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Railway_companies_disestablished_in_1895 +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Rail_transport_in_Munich +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Railway_companies_established_in_1886 +
, http://dbpedia.org/resource/Category:History_of_rail_transport_in_Germany +
|
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
|
http://dbpedia.org/resource/Tramway +
|
http://www.georss.org/georss/point
|
48.171 11.596
|
http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84 pos#geometry
|
POINT(11.595999717712 48.171001434326)
|
http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84 pos#lat
|
48.171001434326
|
http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84 pos#long
|
11.595999717712
|
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Ungerer_Tramway?oldid=970968540&ns=0 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Ungerer_Tramway +
|
owl:sameAs |
http://rdf.freebase.com/ns/m.03czx_l +
, http://www.wikidata.org/entity/Q1271529 +
, http://dbpedia.org/resource/Ungerer_Tramway +
, https://global.dbpedia.org/id/JYaM +
, http://de.dbpedia.org/resource/Ungererbahn +
, http://yago-knowledge.org/resource/Ungerer_Tramway +
|
rdf:type |
http://dbpedia.org/class/yago/WikicatRailwayCompaniesDisestablishedIn1895 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Institution108053576 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Abstraction100002137 +
, http://dbpedia.org/class/yago/SocialGroup107950920 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Group100031264 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Organization108008335 +
, http://dbpedia.org/ontology/RailwayLine +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatRailwayCompaniesEstablishedIn1886 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Company108058098 +
, http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84_pos#SpatialThing +
, http://dbpedia.org/class/yago/YagoLegalActorGeo +
, http://dbpedia.org/class/yago/YagoLegalActor +
, http://dbpedia.org/class/yago/YagoPermanentlyLocatedEntity +
|
rdfs:comment |
The Ungerer Tramway was the first electric … The Ungerer Tramway was the first electrical tramway in Munich. It was built by engineer and owner of the Ungerer Bath, August Ungerer to connect the bath with the 750 m distant stop of the horse powered tramway. The 1.2 km long Ungerer Tramway existed from 1 July 1886 to June 1895, when it was adjusted because of the extension of the horse tramway to the north cemetery. The current supply was made with x volt as at the Gross-Lichterfelde Tramway by the rails, which began only some meters after the last stops, which were increased. Thus for a start of the trip the brakes were loosened, whereby the train loose-rolled by the force of gravity, before it began to drive electrically. The vehicle shed with the clock tower for the two green motor coaches with gold ornament and two summer cars stiwith gold ornament and two summer cars sti
, Die Ungererbahn war ein Vorläufer der elek … Die Ungererbahn war ein Vorläufer der elektrischen Straßenbahn in München. Sie wurde von dem Ingenieur und Besitzer des Schwabinger Würmbades (heute: Ungererbad) August Ungerer (1860–1921) errichtet, um das Bad mit der 750 Meter entfernten Endhaltestelle der Pferdebahn zu verbinden. Die 1,2 Kilometer lange Strecke durch die damalige Freisinger Landstraße (heute Ungererstraße) vom Schwabinger Großwirt zum späteren Ungererbad bestand vom 1. Juli 1886 bis Juni 1895 und war eine der ersten elektrischen Straßenbahnen in Deutschland. Sie wurde am 17. Juli 1895 aufgrund unzureichender Kapazität durch die Verlängerung der Pferdebahn bis zum neugebauten Nordfriedhof ersetzt. bis zum neugebauten Nordfriedhof ersetzt.
|
rdfs:label |
Ungererbahn
, Ungerer Tramway
|