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Http://dbpedia.org/resource/Studebaker-Packard Hawk series
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http://dbpedia.org/resource/Studebaker-Packard_Hawk_series
http://dbpedia.org/ontology/abstract La serie Studebaker-Packard Hawk fue un coLa serie Studebaker-Packard Hawk fue un conjunto de automóviles producidos por la corporación fusionada Studebaker-Packard entre 1956 y 1964. Todos ellos, menos el Packard Hawk de 1958, tenían los emblemas de la marca Studebaker.​ Descritos por la compañía como "coches deportivos familiares", todos eran cupés con techo rígido de dos puertas y cuatro asientos. Fueron una evolución de los modelos C/K de 1953 con distancia entre ejes larga (120 pulgadas (3048 mm)) diseñados por Robert Bourke, principal estilista de la Agencia de Raymond Loewy.​ El rediseño de 1962 como GT Hawk fue obra de otro famoso estilista, .​Hawk fue obra de otro famoso estilista, .​ , Die Studebaker-Packard-Hawk-Serie waren PKDie Studebaker-Packard-Hawk-Serie waren PKWs, die von der Studebaker-Packard Corporation in den Jahren 1956 bis 1964 hergestellt wurden. Alle Fahrzeuge mit Ausnahme des Packard Hawk von 1958 beruhten auf Studebaker-Konstruktionen. Die 2-türigen, 4-sitzigen Coupés und Hardtops wurden von der Gesellschaft als "Family Sports Cars" vermarktet. Sie waren Weiterentwicklungen der wundervollen Autos von 1953, die von Robert Bourke, einem führenden Designer der Agentur Raymond Loewy, entworfen wurden. Die Überarbeitung von 1962 als GT Hawk wurde von einem anderen bekannten Designer, Brooks Stevens, durchgeführt. 1956 wurden vier Hawk-Modelle herausgebracht, deren untere drei sich die Motoren mit den drei Studebaker-Modellreihen teilten. Die zwei Coupés: Der Flight Hawk hatte die alte, aber wirtschaftliche Reihensechszylinder-SV-Maschine des Champion, der Power Hawk den 4,2 Liter - OHV - V8 des Commander. Die zwei Hardtops: Der Sky Hawk teilte sich den größeren 4,7 Liter - OHV - V8 und die Luxusausstattung mit dem President und der Golden Hawk stand an der Spitze der Modellreihe. Der Golden Hawk, ausgestattet mit dem großen 5,8 Liter - V8 von Packard mit 275 bhp (202 kW) Leistung, wurde zum besten Hochleistungswagen des Jahres gewählt. Manche Leute denken, dass Studebaker-Packard durch die Kombination des stärksten Motors mit dem kleinsten und leichtesten Aufbau das erste Muscle-Car, acht Jahre vor dem Erscheinen des Pontiac GTO, kreiert hatte. Der Wagen hatte das zweitniedrigste Leistungsgewicht aller amerikanischen Serienfahrzeuge. Zeitgenössische Fahrtests bewiesen, dass der Golden Hawk die Viertelmeile schneller bewältigte als die Corvette, der Thunderbird oder der Chrysler 300 B. In der Höchstgeschwindigkeit reichte nur der Chrysler 300 B an den Golden Hawk heran. 1956 wurden die Packard-Fabriken in Detroit und Utica geschlossen und der Packard-V8-Motor damit eingestellt. 1957 wurden Studebaker mit Packard-Firmenzeichen in South Bend (Indiana) hergestellt und verkauft, um die Verträge mit den Packard-Händlern zu erfüllen. Der Packard-V8 wurde nicht mehr hergestellt, und so wurde der Golden Hawk mit dem größten V8 von Studebaker mit 4,7 Liter Hubraum und Kompressor ausgerüstet und leistete 275 bhp (202 kW). Die Modellreihe wurde vereinfacht: Der Sky Hawk wurde eingestellt, weil er zu nahe am Golden Hawk war, und die beiden kleineren Modelle durch den Silver Hawk ersetzt. Den gab es entweder mit Reihensechszylindermotor oder mit dem 4,2 Liter - V8. 1958 gab es eine luxuriösere, überarbeitete Version des Golden Hawk, der im Rahmen des Badge-Engineering Packard Hawk hieß. 1959 waren drastische Maßnahmen nötig, um Studebaker von dem Ruin zu retten: Der Golden Hawk, die gesamte Packard-Modellpalette und die anderen bisher produzierten Studebaker verschwanden; es gab nur noch den Silver Hawk zusammen mit dem neuen Studebaker Lark. Dies war ein Entscheidungsjahr für Studebaker, aber es stellte sich heraus, dass man mit dem Lark genau den Publikumsgeschmack getroffen hatte. Der Silver Hawk diente als Publikumsmagnet und wurde so weiterhin hergestellt; nachdem es das einzige verbliebene Hawk-Modell war, nannte man es einfach "Studebaker Hawk", und so wurde es bis Ende 1961 weitergebaut. 1962 kam ein überarbeitetes Hawk-Modell heraus, der GT Hawk. Das neue Styling wurde gut angenommen und der Wagen verkaufte sich 1962 recht gut. Ab 1963 aber befanden sich die Studebaker-Verkaufszahlen in einer Todesspirale. Obwohl der Super Hawk von 1964 mit der aufgeladenen Maschine der beste je gebaute Hawk war – er hatte Vierganggetriebe, ein Differential mit begrenztem Schlupf, Scheibenbremsen vorne und eine sportliche Radaufhängung –, wurde seine Produktion mit den anderen Studebaker-Modellen in den USA 1964 eingestellt. Studebaker-Packard-Modelle Verbundene Marken:Clipper |EMF |Erskine |Flanders |General |Hansen |Packard |Pierce-Arrow |Rockne |SPA |STP |Studebaker |Studebaker-Garford |Studebaker-Packard |Tincher Packard-Pkw-Modelle:110 |120 |160 |180 |200 |250 |300 |400 |Caribbean |Cavalier |Clipper |Custom Eight |DeLuxe Eight |Eight |Executive |Modell G |Hawk |Individual Custom Eight |Light Eight |Mayfair |Pacific |Packard (1958) |Patrician |Patrician 400 |Single Eight |Single Six |Six |Speedster |Standard Eight |Station Sedan |Super Eight |Twelve |Twin Six Packard-Lkw-Modelle: | | | | | | Packard-Konzeptfahrzeuge: | | | | | | | | | | | | Studebaker-Pkw-Modelle:Avanti |Big Six |Champion |Commander |Conestoga |Dictator |Electric |Flight Hawk |Golden Hawk |GT Hawk |Hawk | |Land Cruiser |Lark |Lark Cruiser |Lark Commander |Lark Daytona |Light Four |Light Six |Power Hawk |President |Scotsman |Silver Hawk |Sky Hawk |Six |Special Six |Standard Six |Starlight |Starliner |State President |Wagonaire Studebaker-Lkw-Modelle:Champ |Coupe Express | |Scotsman |Transtar Militärisches Gerät:Packard 1A-2775 |Packard DR-980 |Packard Merlin V-1650 |Liberty Truck |Studebaker M29 Weasel |Studebaker US6 Im Zeitraum von 1942 bis 1946 gab es aufgrund des Zweiten Weltkrieges nur eine eingeschränkte zivile Fahrzeugproduktion. Im Jahr 1966 erfolgte die Einstellung der Pkw-Produktion, daher gab es ab 1967 keine Studebaker-Modelle.r gab es ab 1967 keine Studebaker-Modelle. , The Studebaker-Packard Hawk series were caThe Studebaker-Packard Hawk series were cars produced by the merged Studebaker-Packard corporation between 1956 and 1964. All but the 1958 Packard Hawk were badged Studebaker. Described by the company as "family sports cars", they were all two-door, four-seat coupes and hardtops. They were an evolution of the long wheelbase (120") 1953 C/K models designed by Robert Bourke, lead designer with the Raymond Loewy Agency. The 1962 redesign as the GT Hawk was by another famed stylist, Brooks Stevens. The precursor of the Hawks was the 1955 Studebaker Speedster, a special edition hardtop based on the Studebaker President with stainless steel trim above the rear window, usually fog lights on the front bumper, deluxe leather interior, a special dash and unique two tone paint combinations. The success of the Speedster led to the expanded line of 1956 Hawks as a competitor to the Ford Thunderbird and the Oldsmobile Starfire. The four-model Hawk range launched in 1956, mirrored the engine and trim levels of the sedans. There were two coupes; the Flight Hawk was a base model powered by Champion's obsolete and underpowered flathead straight-6 enlarged to 185.6 cubic inch; the Power Hawk used Studebaker's mid-level OHV 259 cu. in. with either 180 hp (130 kW) 2-bbl or 195 hp (145 kW) with a 4-bbl in (4.7 L) V8 from the Commander; there were two hardtops; the Sky Hawk shared the larger OHV 289 in³ V8 and luxury trim with the Studebaker President, and Studebaker Golden Hawk, which stood at the top of the range. The Golden Hawk, fitted with Packard's powerful big-block 352 cubic inch 275 hp (5.8 L) V8, was the best all-around high performance car of 1956. Some feel by installing the largest V8 in the smallest lightest body, Studebaker created the first muscle car eight years before the GTO. It had the second highest power-to-weight ratio of any American production car. Contemporary road tests verified the Golden Hawk was faster/quicker in the 1/4 mile than the Corvette, Thunderbird and Chrysler 300B. In top speed, only the Chrysler 300B could equal it. By 1956, Studebaker-Packard's financial condition had deteriorated to the point where there was no choice but to discontinue all manufacturing in the Packard facilities. Packard's Detroit factory and Utica proving grounds were closed. In a stop-gap effort to buy time for the development and financing of an all-new Packard, and to honor existing dealer contracts, a 1957 Packard that was merely a dressed up Studebaker President went into production at Studebaker's factory in South Bend. As Packard's V8 was no longer being produced, the new Packard as well as the 1957 Golden Hawk were fitted with Studebaker's largest 289 in³ V8, equipped with a McCulloch supercharger to produce the same 275 hp (205 kW) rated power output as the 1956 Packard V8. The range was simplified; the Sky Hawk was discontinued as too close to the Golden Hawk, while the two lowest models were replaced with a single Silver Hawk model, available with either the Champion straight-6 or 259 cubic inch (4.2 L) V8. 1958 saw a restyled and re-badged luxury version of the Golden Hawk sold as the Packard Hawk. Studebaker sales continued a rapid decline in 1957-58, so for 1959 Studebaker-Packard discontinued the hardtop Golden Hawk, all Packards, and the Studebaker sedans; the Silver Hawk coupe was the only holdover left alongside the new Studebaker Lark range. It was a make-or-break year, but Studebaker's big gamble paid off; the smaller-appearing Lark was actually just the six-year-old sedans with a shorter wheelbase and abbreviated front and rear sheetmetal, but it was in the right place at the right time, a car the market wanted. The Silver Hawk served as a useful showroom draw, and it was continued; since it was the only Hawk model left, it was renamed simply the Studebaker Hawk and continued under that name through the end of 1961. For the 1962 model year, Brooks Stevens restyled the GT Hawk and it was launched as the Gran Turismo Hawk. Its styling was well received, and sold relatively well for 1962. By 1963, Studebaker sales were in an irreversible death spiral. Even though the 1964 Super Hawk, available with an optional R2 supercharged engine, 4-speed transmission, TwinTraction limited-slip differential, front disc brakes and a sport suspension, was the best Hawk ever, production was ended with the rest of Studebaker's US production in December 1963. Wikimedia Commons has media related to Studebaker Hawk.Wikimedia Commons has media related to Packard Hawk.Commons has media related to Packard Hawk.
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