http://dbpedia.org/ontology/abstract
|
The extremely rare (12 total built) Merced … The extremely rare (12 total built) Mercedes-Benz M950F was a normally aspirated Wankel engine mounted in experimental Mercedes-Benz C111 vehicles, built in 1969–70. There were two versions: 3-rotor engine (600 cc or 37 cu in each) with power output of 280 hp (210 kW) at 7000 rpm, and a later version 4-rotor engine (600 cc or 37 cu in each) with power output of 350 hp (260 kW) at 7000 rpm. The experimental Mercedes-Benz C111 containing the (code named M950F) engine was shown to the public at the 1969 Frankfurt International Motor Show. This was a totally experimental car from Daimler-Benz. The company dropped Wankel rotary development mainly due to poor fuel consumption in this engine, an unacceptable feature in the post-1973 oil crisis world. It was replaced by a turbocharged diesel piston engine.ed by a turbocharged diesel piston engine.
, Der Mercedes-Benz M 950 F (auch Mercedes-B … Der Mercedes-Benz M 950 F (auch Mercedes-Benz M950F) ist ein Wankelmotor mit Kraftstoffeinspritzung. Der Motor wurde nur insgesamt zwölfmal in experimentellen Fahrzeugen des Typs Mercedes-Benz C 111 aus den Jahren 1969/70 eingebaut. Es gab zwei Versionen: einen Dreischeiben-Wankelmotor (1800 cm³, jeweils 600 cm³ pro Kammer) mit einer Leistung von 206 kW (280 PS) bei 7000 min−1 und später einen Vierscheiben-Wankelmotor (jeweils 602 cm³ pro Kammer) mit 258 kW (350 PS) Leistung bei 7000 min−1. Der experimentelle Mercedes-Benz C 111 mit dem Motor (Code M950F) wurde 1969 auf der Frankfurter Internationalen Automobilausstellung der Öffentlichkeit vorgestellt. Das Unternehmen entwickelte den Wankelmotor vor allem aufgrund des hohen Kraftstoffverbrauchs nicht weiter; ein inakzeptables Merkmal in der Zeit der Ölkrise von 1973. Er wurde durch einen turbogeladenen Dieselmotor ersetzt. Trotz des Stopps der Wankelmotor-Supersportwagen entstanden auf seiner Basis die Rekordfahrzeuge C 111-II D (1976), C 111-III (1977) und C 111-IV (1979).76), C 111-III (1977) und C 111-IV (1979).
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID
|
2514494
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength
|
1404
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID
|
1021136546
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
|
http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz +
, http://dbpedia.org/resource/Diesel_engine +
, http://dbpedia.org/resource/Turbocharged +
, http://dbpedia.org/resource/Daimler-Benz +
, http://dbpedia.org/resource/1973_oil_crisis +
, http://dbpedia.org/resource/Frankfurt_Motor_Show +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Mercedes-Benz_engines +
, http://dbpedia.org/resource/Wankel_engine +
, http://dbpedia.org/resource/Revolutions_per_minute +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Wankel_engines +
, http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_C111 +
|
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate
|
http://dbpedia.org/resource/Template:Convert +
, http://dbpedia.org/resource/Template:More_citations_needed +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Automotive-part-stub +
|
http://purl.org/dc/terms/subject
|
http://dbpedia.org/resource/Category:Wankel_engines +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Mercedes-Benz_engines +
|
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M950F_engine?oldid=1021136546&ns=0 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf
|
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M950F_engine +
|
owl:sameAs |
https://global.dbpedia.org/id/4rZ22 +
, http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_M950F_engine +
, http://de.dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_M_950_F +
, http://www.wikidata.org/entity/Q6818129 +
|
rdfs:comment |
The extremely rare (12 total built) Merced … The extremely rare (12 total built) Mercedes-Benz M950F was a normally aspirated Wankel engine mounted in experimental Mercedes-Benz C111 vehicles, built in 1969–70. There were two versions: 3-rotor engine (600 cc or 37 cu in each) with power output of 280 hp (210 kW) at 7000 rpm, and a later version 4-rotor engine (600 cc or 37 cu in each) with power output of 350 hp (260 kW) at 7000 rpm. The experimental Mercedes-Benz C111 containing the (code named M950F) engine was shown to the public at the 1969 Frankfurt International Motor Show.e 1969 Frankfurt International Motor Show.
, Der Mercedes-Benz M 950 F (auch Mercedes-B … Der Mercedes-Benz M 950 F (auch Mercedes-Benz M950F) ist ein Wankelmotor mit Kraftstoffeinspritzung. Der Motor wurde nur insgesamt zwölfmal in experimentellen Fahrzeugen des Typs Mercedes-Benz C 111 aus den Jahren 1969/70 eingebaut. Trotz des Stopps der Wankelmotor-Supersportwagen entstanden auf seiner Basis die Rekordfahrzeuge C 111-II D (1976), C 111-III (1977) und C 111-IV (1979).76), C 111-III (1977) und C 111-IV (1979).
|
rdfs:label |
Mercedes-Benz M950F engine
, Mercedes-Benz M 950 F
|