Browse Wiki & Semantic Web

Jump to: navigation, search
Http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz M950F engine
  This page has no properties.
hide properties that link here 
  No properties link to this page.
 
http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_M950F_engine
http://dbpedia.org/ontology/abstract The extremely rare (12 total built) MercedThe extremely rare (12 total built) Mercedes-Benz M950F was a normally aspirated Wankel engine mounted in experimental Mercedes-Benz C111 vehicles, built in 1969–70. There were two versions: 3-rotor engine (600 cc or 37 cu in each) with power output of 280 hp (210 kW) at 7000 rpm, and a later version 4-rotor engine (600 cc or 37 cu in each) with power output of 350 hp (260 kW) at 7000 rpm. The experimental Mercedes-Benz C111 containing the (code named M950F) engine was shown to the public at the 1969 Frankfurt International Motor Show. This was a totally experimental car from Daimler-Benz. The company dropped Wankel rotary development mainly due to poor fuel consumption in this engine, an unacceptable feature in the post-1973 oil crisis world. It was replaced by a turbocharged diesel piston engine.ed by a turbocharged diesel piston engine. , Der Mercedes-Benz M 950 F (auch Mercedes-BDer Mercedes-Benz M 950 F (auch Mercedes-Benz M950F) ist ein Wankelmotor mit Kraftstoffeinspritzung. Der Motor wurde nur insgesamt zwölfmal in experimentellen Fahrzeugen des Typs Mercedes-Benz C 111 aus den Jahren 1969/70 eingebaut. Es gab zwei Versionen: einen Dreischeiben-Wankelmotor (1800 cm³, jeweils 600 cm³ pro Kammer) mit einer Leistung von 206 kW (280 PS) bei 7000 min−1 und später einen Vierscheiben-Wankelmotor (jeweils 602 cm³ pro Kammer) mit 258 kW (350 PS) Leistung bei 7000 min−1. Der experimentelle Mercedes-Benz C 111 mit dem Motor (Code M950F) wurde 1969 auf der Frankfurter Internationalen Automobilausstellung der Öffentlichkeit vorgestellt. Das Unternehmen entwickelte den Wankelmotor vor allem aufgrund des hohen Kraftstoffverbrauchs nicht weiter; ein inakzeptables Merkmal in der Zeit der Ölkrise von 1973. Er wurde durch einen turbogeladenen Dieselmotor ersetzt. Trotz des Stopps der Wankelmotor-Supersportwagen entstanden auf seiner Basis die Rekordfahrzeuge C 111-II D (1976), C 111-III (1977) und C 111-IV (1979).76), C 111-III (1977) und C 111-IV (1979).
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID 2514494
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength 1404
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID 1021136546
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz + , http://dbpedia.org/resource/Diesel_engine + , http://dbpedia.org/resource/Turbocharged + , http://dbpedia.org/resource/Daimler-Benz + , http://dbpedia.org/resource/1973_oil_crisis + , http://dbpedia.org/resource/Frankfurt_Motor_Show + , http://dbpedia.org/resource/Category:Mercedes-Benz_engines + , http://dbpedia.org/resource/Wankel_engine + , http://dbpedia.org/resource/Revolutions_per_minute + , http://dbpedia.org/resource/Category:Wankel_engines + , http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_C111 +
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate http://dbpedia.org/resource/Template:Convert + , http://dbpedia.org/resource/Template:More_citations_needed + , http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist + , http://dbpedia.org/resource/Template:Automotive-part-stub +
http://purl.org/dc/terms/subject http://dbpedia.org/resource/Category:Wankel_engines + , http://dbpedia.org/resource/Category:Mercedes-Benz_engines +
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M950F_engine?oldid=1021136546&ns=0 +
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M950F_engine +
owl:sameAs https://global.dbpedia.org/id/4rZ22 + , http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_M950F_engine + , http://de.dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_M_950_F + , http://www.wikidata.org/entity/Q6818129 +
rdfs:comment The extremely rare (12 total built) MercedThe extremely rare (12 total built) Mercedes-Benz M950F was a normally aspirated Wankel engine mounted in experimental Mercedes-Benz C111 vehicles, built in 1969–70. There were two versions: 3-rotor engine (600 cc or 37 cu in each) with power output of 280 hp (210 kW) at 7000 rpm, and a later version 4-rotor engine (600 cc or 37 cu in each) with power output of 350 hp (260 kW) at 7000 rpm. The experimental Mercedes-Benz C111 containing the (code named M950F) engine was shown to the public at the 1969 Frankfurt International Motor Show.e 1969 Frankfurt International Motor Show. , Der Mercedes-Benz M 950 F (auch Mercedes-BDer Mercedes-Benz M 950 F (auch Mercedes-Benz M950F) ist ein Wankelmotor mit Kraftstoffeinspritzung. Der Motor wurde nur insgesamt zwölfmal in experimentellen Fahrzeugen des Typs Mercedes-Benz C 111 aus den Jahren 1969/70 eingebaut. Trotz des Stopps der Wankelmotor-Supersportwagen entstanden auf seiner Basis die Rekordfahrzeuge C 111-II D (1976), C 111-III (1977) und C 111-IV (1979).76), C 111-III (1977) und C 111-IV (1979).
rdfs:label Mercedes-Benz M950F engine , Mercedes-Benz M 950 F
hide properties that link here 
http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_M950F + http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRedirects
http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_M950F + , http://dbpedia.org/resource/M950F + http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M950F_engine + http://xmlns.com/foaf/0.1/primaryTopic
http://dbpedia.org/resource/Mercedes-Benz_M950F_engine + owl:sameAs
 

 

Enter the name of the page to start semantic browsing from.