http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/height
|
3484.0
|
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/length
|
9810.0
|
http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation/width
|
2400.0
|
http://dbpedia.org/ontology/abstract
|
The DB Class V 51 (from 1968: DB Class 251 … The DB Class V 51 (from 1968: DB Class 251) and DB Class V 52 (from 1968: DB Class 252) are classes of almost identical narrow gauge 4 axle diesel hydraulic locomotives built in 1964 for the Deutsche Bundesbahn, being built for 750 mm (2 ft 5+1⁄2 in) and 1,000 mm (3 ft 3+3⁄8 in) gauge lines respectively. Both are outwardly similar to the standard gauge DB Class V 100 and were built to replace steam locomotives on the narrow gauge lines in Baden-Württemberg. Due to partial line closures the locomotives did not work for long for the Deutsche Bundesbahn, subsequently working for different private companies in Italy, Spain and Austria.ate companies in Italy, Spain and Austria.
, Die Baureihe V 51, ab 1968: Baureihe 251, … Die Baureihe V 51, ab 1968: Baureihe 251, bezeichnet eine Serie von drei Schmalspur-Diesellokomotiven, die im Jahre 1964 für die Deutsche Bundesbahn gebaut wurden. Sie sollten den Betrieb mit den völlig überalterten Dampflokomotiven auf den verbliebenen drei 750-mm-Schmalspurstrecken in Baden-Württemberg rationalisieren. Bis auf die Spurweite ist die V 51 mit den zwei meterspurigen Maschinen der Baureihe V 52 baugleich. Sie gingen 1964 jeweils an die Federseebahn (V 51 901), die Strecke Warthausen-Ochsenhausen (V 51 902) und die Bottwartalbahn (V 51 903), wobei sie sich überall hervorragend bewährten.i sie sich überall hervorragend bewährten.
|
http://dbpedia.org/ontology/builder
|
http://dbpedia.org/resource/Gmeinder +
|
http://dbpedia.org/ontology/height
|
3.484
|
http://dbpedia.org/ontology/length
|
9.81
|
http://dbpedia.org/ontology/numberBuilt
|
52
, 51
|
http://dbpedia.org/ontology/powerType
|
http://dbpedia.org/resource/Diesel-hydraulic +
|
http://dbpedia.org/ontology/thumbnail
|
http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/251_902-3_Warthausen_17.6.1988.jpg?width=300 +
|
http://dbpedia.org/ontology/width
|
2.4
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageExternalLink
|
http://www.schmalspureisenbahnen.de/lok.php%3FID=oh&Loknr=5 +
, http://www.loks-aus-kiel.de/index.php%3Fnav=1401518&lang=1 +
, http://www.christianseisenbahnseiten.com/d_index.php%3Flokpfad=10000000_13000000_13010000_13010051 +
, http://www.schmalspureisenbahnen.de/lok.php%3FID=mm&Loknr=9 +
, http://www.ruehl-net.de/gartenbahn/pic/21510-7.jpg +
, http://www.privat-bahn.de/V51.html +
, http://www.privat-bahn.de/V52.html +
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID
|
22014100
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageInterLanguageLink
|
http://de.dbpedia.org/resource/DB-Baureihe_V_52 +
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength
|
15661
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID
|
1124198189
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
|
http://dbpedia.org/resource/Genoa +
, http://dbpedia.org/resource/Sifa +
, http://dbpedia.org/resource/Bigarello +
, http://dbpedia.org/resource/Revolutions_per_minute +
, http://dbpedia.org/resource/Itzehoe +
, http://dbpedia.org/resource/R%C3%BCgensche_Kleinbahn +
, http://dbpedia.org/resource/Karlsruhe +
, http://dbpedia.org/resource/Biberach_an_der_Ri%C3%9F +
, http://dbpedia.org/resource/Baden-W%C3%BCrttemberg +
, http://dbpedia.org/resource/Limbach%2C_Baden-W%C3%BCrttemberg +
, http://dbpedia.org/resource/Austria +
, http://dbpedia.org/resource/Mudau +
, http://dbpedia.org/resource/DB_Class_V_100 +
, http://dbpedia.org/resource/Diesel-hydraulic +
, http://dbpedia.org/resource/Hydrokinetic_transmission +
, http://dbpedia.org/resource/R%C3%BCgen +
, http://dbpedia.org/resource/Paola%2C_Calabria +
, http://dbpedia.org/resource/Branch_line +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Metre_gauge_diesel_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Category:B-B_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Albtalbahn +
, http://dbpedia.org/resource/Gmeinder +
, http://dbpedia.org/resource/COMSA +
, http://dbpedia.org/resource/Deutsche_Bundesbahn +
, http://dbpedia.org/resource/Mantua +
, http://dbpedia.org/resource/Liebherr_Group +
, http://dbpedia.org/resource/MWM_%28Motoren_Werke_Mannheim_AG%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Mixed_traffic_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Indusi +
, http://dbpedia.org/resource/Roll-block +
, http://dbpedia.org/resource/Category:750_mm_gauge_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Mosbach +
, http://dbpedia.org/resource/Oberhausen +
, http://dbpedia.org/resource/Genova%E2%80%93Casella_railway +
, http://dbpedia.org/resource/MaK +
, http://dbpedia.org/resource/Steam_locomotive +
, http://dbpedia.org/resource/Sattelbach_%28Mosbach%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Warthausen +
, http://dbpedia.org/resource/Bottwartalbahn +
, http://dbpedia.org/resource/Federseebahn +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Deutsche_Bundesbahn_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Pivot_pin +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Diesel-hydraulic_locomotives_of_Germany +
, http://dbpedia.org/resource/MaK_400_BB +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Railway_locomotives_introduced_in_1964 +
, http://dbpedia.org/resource/Steierm%C3%A4rkische_Landesbahn +
, http://dbpedia.org/resource/%C3%96chsle_%28Bahn%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Ochsenhausen +
, http://dbpedia.org/resource/NEWAG +
, http://dbpedia.org/resource/Tractive_effort +
, http://dbpedia.org/resource/Baden +
|
http://dbpedia.org/property/builder
|
http://dbpedia.org/resource/Gmeinder +
|
http://dbpedia.org/property/caption
|
251902
|
http://dbpedia.org/property/gauge
|
V 52 :
, V 51 :
|
http://dbpedia.org/property/imagesize
|
250
|
http://dbpedia.org/property/length
|
V 52 :
, V 51 :
|
http://dbpedia.org/property/name
|
DB Class V 52
, DB Class V 51
|
http://dbpedia.org/property/notes
|
Sources : except were noted
|
http://dbpedia.org/property/poweroutput
|
2
|
http://dbpedia.org/property/powertype
|
http://dbpedia.org/resource/Diesel-hydraulic +
|
http://dbpedia.org/property/primemover
|
2
|
http://dbpedia.org/property/retiredate
|
V 52 001 : ~1973/4
, V 52 002 : ~1973/4
, V 51 901 : 23.02.1971
, V 51 903 : 31.03.1983
, V 51 902 : 31.03.1983
, from DB:
|
http://dbpedia.org/property/serialnumber
|
V 51 901 to 903
, V 52 901 to 902
|
http://dbpedia.org/property/totalproduction
|
V 52 : 2
, V 51 : 3
|
http://dbpedia.org/property/tractiveeffort
|
starting
|
http://dbpedia.org/property/transmission
|
http://dbpedia.org/resource/Hydrokinetic_transmission +
|
http://dbpedia.org/property/uicclass
|
B′B′
|
http://dbpedia.org/property/wheelbase
|
1700.0
|
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate
|
http://dbpedia.org/resource/Template:RailGauge +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_locomotive +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Commons_category +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Citation_needed +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Convert +
, http://dbpedia.org/resource/Template:German_diesel_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Short_description +
|
http://purl.org/dc/terms/subject
|
http://dbpedia.org/resource/Category:750_mm_gauge_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Mixed_traffic_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Category:B-B_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Railway_locomotives_introduced_in_1964 +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Metre_gauge_diesel_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Deutsche_Bundesbahn_locomotives +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Diesel-hydraulic_locomotives_of_Germany +
|
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
|
http://dbpedia.org/resource/Classes +
|
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom
|
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_V_51_and_V_52?oldid=1124198189&ns=0 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/depiction
|
http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/251_902-3_Warthausen_17.6.1988.jpg +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf
|
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_V_51_and_V_52 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/name
|
DB Class V 51 (after 1968 Class 251)
, DB Class V 52 (after 1968 Class 252)
|
owl:sameAs |
http://rdf.freebase.com/ns/m.05p3dbb +
, http://de.dbpedia.org/resource/DB-Baureihe_V_51 +
, http://www.wikidata.org/entity/Q1151931 +
, http://dbpedia.org/resource/DB_Class_V_51_and_V_52 +
, https://global.dbpedia.org/id/DJkX +
|
rdf:type |
http://dbpedia.org/class/yago/PhysicalEntity100001930 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Object100002684 +
, http://www.wikidata.org/entity/Q93301 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Instrumentality103575240 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WheeledVehicle104576211 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Artifact100021939 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatDeutscheBundesbahnLocomotives +
, http://dbpedia.org/class/yago/Locomotive103684823 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Self-propelledVehicle104170037 +
, http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation +
, http://dbpedia.org/ontology/Locomotive +
, http://dbpedia.org/class/yago/Vehicle104524313 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Container103094503 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Conveyance103100490 +
, http://schema.org/Product +
, http://dbpedia.org/class/yago/Whole100003553 +
|
rdfs:comment |
The DB Class V 51 (from 1968: DB Class 251 … The DB Class V 51 (from 1968: DB Class 251) and DB Class V 52 (from 1968: DB Class 252) are classes of almost identical narrow gauge 4 axle diesel hydraulic locomotives built in 1964 for the Deutsche Bundesbahn, being built for 750 mm (2 ft 5+1⁄2 in) and 1,000 mm (3 ft 3+3⁄8 in) gauge lines respectively. Both are outwardly similar to the standard gauge DB Class V 100 and were built to replace steam locomotives on the narrow gauge lines in Baden-Württemberg.e narrow gauge lines in Baden-Württemberg.
, Die Baureihe V 51, ab 1968: Baureihe 251, … Die Baureihe V 51, ab 1968: Baureihe 251, bezeichnet eine Serie von drei Schmalspur-Diesellokomotiven, die im Jahre 1964 für die Deutsche Bundesbahn gebaut wurden. Sie sollten den Betrieb mit den völlig überalterten Dampflokomotiven auf den verbliebenen drei 750-mm-Schmalspurstrecken in Baden-Württemberg rationalisieren. Bis auf die Spurweite ist die V 51 mit den zwei meterspurigen Maschinen der Baureihe V 52 baugleich. Sie gingen 1964 jeweils an die Federseebahn (V 51 901), die Strecke Warthausen-Ochsenhausen (V 51 902) und die Bottwartalbahn (V 51 903), wobei sie sich überall hervorragend bewährten.i sie sich überall hervorragend bewährten.
|
rdfs:label |
DB-Baureihe V 51
, DB Class V 51 and V 52
|