Browse Wiki & Semantic Web

Jump to: navigation, search
Http://dbpedia.org/resource/Bavarian D I
  This page has no properties.
hide properties that link here 
  No properties link to this page.
 
http://dbpedia.org/resource/Bavarian_D_I
http://dbpedia.org/ontology/abstract Class D I of the Royal Bavarian State RailClass D I of the Royal Bavarian State Railways (Königlich Bayerische Staatsbahn) was a tank locomotive with two coupled axles designed for shunting. As had been specified, these locomotives were simple and robust. They had a double-frame, with water tanks being suspended between the sole bars of the front section. Because the water capacity of 1.74 m3 soon proved too little even for a shunter operating only within the limits of its own station, additional side tanks were added to some engines during the 1880s. The outside Stephenson valve gear moved the valves on top of the horizontal cylinders. The locomotives could be braked using an Exter counterweight brake. The D I saw shunting duties on small and medium-sized stations, for example in Schwandorf, Straubing or Neumarkt in der Oberpfalz. 13 locomotives were still in service when the Bavarian State Railway transferred to the Deutsche Reichsbahn in 1920. Seven vehicles were allocated numbers in the DRG renumbering plan for steam locomotives, but none were implemented as they were retired in 1923. implemented as they were retired in 1923. , Die D I der Königlich Bayerischen StaatsbaDie D I der Königlich Bayerischen Staatsbahn war eine Rangier-Tenderlokomotive mit zwei Kuppelachsen. Die D I wurde in drei Serien zu je sechs, fünf und vier Fahrzeugen zwischen 1871 und 1875 angeschafft. Bestimmungsgemäß war der konstruktive Aufbau dieser Lokomotiven einfach und robust. Der Rahmen war als Doppelrahmen ausgeführt, in dessen Vorderteil zwischen den Rahmenwangen Wasserkästen eingehängt wurden. Da sich der vorhandene Wasservorrat von 1,74 m³ selbst für eine nur im Bahnhofsgebiet tätige Rangierlok als zu klein erwies, wurden bei einigen Lokomotiven in den 1880er Jahren zusätzliche seitliche Wasserkästen angebracht. Die außenliegende Stephensonsteuerung bewegte die obenliegenden Schieber der waagrechten Zylinder. Die Lokomotiven konnten durch eine Extersche Wurfhebelbremse gebremst werden. Die D I versahen Verschubdienst auf kleinen und mittleren Bahnhöfen, so z. B. in Schwandorf, Straubing oder Neumarkt i. d. Oberpfalz. 13 Lokomotiven waren beim Übergang der Bayerischen Staatsbahn auf das Reich noch vorhanden. Für sieben waren von der Deutschen Reichsbahn die Betriebsnummern 88 7011–7017 vorgesehen, die Maschinen wurden aber noch vor der Umzeichnung ausgemustert.ber noch vor der Umzeichnung ausgemustert.
http://dbpedia.org/ontology/activeYearsStartYear 1871
http://dbpedia.org/ontology/builder http://dbpedia.org/resource/Maffei_%28company%29 +
http://dbpedia.org/ontology/cylinderCount 2
http://dbpedia.org/ontology/numberBuilt 15
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID 18285676
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength 3321
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID 1069470445
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink http://dbpedia.org/resource/Category:Locomotives_of_Bavaria + , http://dbpedia.org/resource/Deutsche_Reichsbahn + , http://dbpedia.org/resource/List_of_Bavarian_locomotives_and_railbuses + , http://dbpedia.org/resource/Category:B_n2t_locomotives + , http://dbpedia.org/resource/Stephenson_valve_gear + , http://dbpedia.org/resource/Category:0-4-0T_locomotives + , http://dbpedia.org/resource/Category:Railway_locomotives_introduced_in_1871 + , http://dbpedia.org/resource/Schwandorf_station + , http://dbpedia.org/resource/Coal + , http://dbpedia.org/resource/Maffei_%28company%29 + , http://dbpedia.org/resource/Cylinder_%28locomotive%29 + , http://dbpedia.org/resource/DRG_renumbering_plan_for_steam_locomotives + , http://dbpedia.org/resource/Category:Maffei_locomotives + , http://dbpedia.org/resource/Royal_Bavarian_State_Railways + , http://dbpedia.org/resource/Category:Shunting_locomotives + , http://dbpedia.org/resource/Shunting_%28rail%29 + , http://dbpedia.org/resource/Category:Standard_gauge_locomotives_of_Germany + , http://dbpedia.org/resource/Coupled_axles + , http://dbpedia.org/resource/Bavarian_State_Railway + , http://dbpedia.org/resource/Tank_locomotive +
http://dbpedia.org/property/bgcolor 81
http://dbpedia.org/property/builddate 1871
http://dbpedia.org/property/builder http://dbpedia.org/resource/Maffei_%28company%29 +
http://dbpedia.org/property/color FFFFFF
http://dbpedia.org/property/cylindercount 2
http://dbpedia.org/property/driverdiameter later , ,
http://dbpedia.org/property/fleetnumbers Names and works nos. , DRG 88 7011–7017
http://dbpedia.org/property/fuelcap coal
http://dbpedia.org/property/name Bavarian D I
http://dbpedia.org/property/retiredate by 1923
http://dbpedia.org/property/totalproduction 15
http://dbpedia.org/property/valvegear Stephenson, outside
http://dbpedia.org/property/whytetype 0
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist + , http://dbpedia.org/resource/Template:Bavarian_locomotives + , http://dbpedia.org/resource/Template:Cite_book + , http://dbpedia.org/resource/Template:Track_gauge + , http://dbpedia.org/resource/Template:Refimprove + , http://dbpedia.org/resource/Template:Convert + , http://dbpedia.org/resource/Template:H%C3%BCtter-60bis91 + , http://dbpedia.org/resource/Template:Interlanguage_link + , http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_locomotive +
http://purl.org/dc/terms/subject http://dbpedia.org/resource/Category:Shunting_locomotives + , http://dbpedia.org/resource/Category:Standard_gauge_locomotives_of_Germany + , http://dbpedia.org/resource/Category:Maffei_locomotives + , http://dbpedia.org/resource/Category:Railway_locomotives_introduced_in_1871 + , http://dbpedia.org/resource/Category:B_n2t_locomotives + , http://dbpedia.org/resource/Category:0-4-0T_locomotives + , http://dbpedia.org/resource/Category:Locomotives_of_Bavaria +
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym http://dbpedia.org/resource/Locomotive +
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom http://en.wikipedia.org/wiki/Bavarian_D_I?oldid=1069470445&ns=0 +
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf http://en.wikipedia.org/wiki/Bavarian_D_I +
http://xmlns.com/foaf/0.1/name Bavarian D I
owl:sameAs http://yago-knowledge.org/resource/Bavarian_D_I + , https://global.dbpedia.org/id/4yU2D + , http://de.dbpedia.org/resource/Bayerische_D_I + , http://rdf.freebase.com/ns/m.04ct_p5 + , http://www.wikidata.org/entity/Q812191 + , http://dbpedia.org/resource/Bavarian_D_I +
rdf:type http://dbpedia.org/class/yago/WheeledVehicle104576211 + , http://dbpedia.org/class/yago/Locomotive103684823 + , http://dbpedia.org/class/yago/Object100002684 + , http://dbpedia.org/class/yago/PhysicalEntity100001930 + , http://dbpedia.org/class/yago/Wikicat0-4-0TLocomotives + , http://dbpedia.org/class/yago/Whole100003553 + , http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation + , http://dbpedia.org/class/yago/Instrumentality103575240 + , http://www.wikidata.org/entity/Q93301 + , http://dbpedia.org/class/yago/Conveyance103100490 + , http://dbpedia.org/class/yago/Container103094503 + , http://dbpedia.org/class/yago/Vehicle104524313 + , http://dbpedia.org/ontology/Locomotive + , http://dbpedia.org/class/yago/Tramway104469813 + , http://schema.org/Product + , http://dbpedia.org/class/yago/Artifact100021939 + , http://dbpedia.org/class/yago/Self-propelledVehicle104170037 + , http://dbpedia.org/class/yago/WikicatLocomotivesOfBavaria +
rdfs:comment Die D I der Königlich Bayerischen StaatsbaDie D I der Königlich Bayerischen Staatsbahn war eine Rangier-Tenderlokomotive mit zwei Kuppelachsen. Die D I wurde in drei Serien zu je sechs, fünf und vier Fahrzeugen zwischen 1871 und 1875 angeschafft. Bestimmungsgemäß war der konstruktive Aufbau dieser Lokomotiven einfach und robust. Der Rahmen war als Doppelrahmen ausgeführt, in dessen Vorderteil zwischen den Rahmenwangen Wasserkästen eingehängt wurden. Da sich der vorhandene Wasservorrat von 1,74 m³ selbst für eine nur im Bahnhofsgebiet tätige Rangierlok als zu klein erwies, wurden bei einigen Lokomotiven in den 1880er Jahren zusätzliche seitliche Wasserkästen angebracht. Die außenliegende Stephensonsteuerung bewegte die obenliegenden Schieber der waagrechten Zylinder. Die Lokomotiven konnten durch eine Extersche Wurfhebelbremse gebr durch eine Extersche Wurfhebelbremse gebr , Class D I of the Royal Bavarian State RailClass D I of the Royal Bavarian State Railways (Königlich Bayerische Staatsbahn) was a tank locomotive with two coupled axles designed for shunting. As had been specified, these locomotives were simple and robust. They had a double-frame, with water tanks being suspended between the sole bars of the front section. Because the water capacity of 1.74 m3 soon proved too little even for a shunter operating only within the limits of its own station, additional side tanks were added to some engines during the 1880s. The outside Stephenson valve gear moved the valves on top of the horizontal cylinders. The locomotives could be braked using an Exter counterweight brake.braked using an Exter counterweight brake.
rdfs:label Bavarian D I , Bayerische D I
hide properties that link here 
http://dbpedia.org/resource/D1 + , http://dbpedia.org/resource/Bavarian_D_III + , http://dbpedia.org/resource/DRG_renumbering_plan_for_steam_locomotives + http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
http://en.wikipedia.org/wiki/Bavarian_D_I + http://xmlns.com/foaf/0.1/primaryTopic
http://dbpedia.org/resource/Bavarian_D_I + owl:sameAs
 

 

Enter the name of the page to start semantic browsing from.