http://dbpedia.org/ontology/abstract
|
La BMW R80 G/S (gelande/strasse in tedesco: fuoristrada/strada) è una motocicletta prodotta dalla casa motociclistica BMW.
, The BMW R 80 G/S is a motorcycle that was … The BMW R 80 G/S is a motorcycle that was manufactured in Berlin, Germany, by BMW Motorrad from 1980 to 1987. Production totalled 21,864 bikes. It was the first in the BMW GS family of specialised dual-sport bikes, of which over 500,000 have been produced, and is often considered the world's first "Adventure Bike" able to be equally as capable both on and off-road. The designation G/S stands for the German words Gelände/Straße, which mean offroad/road – highlighting the bike's dual sport design.highlighting the bike's dual sport design.
, De BMW R 80 G/S is een motorfiets van het merk BMW.
, Die BMW R 80 G/S war ein Motorradmodell de … Die BMW R 80 G/S war ein Motorradmodell der Bayerischen Motoren Werke. Sie war die erste Enduro mit Mehrzylindermotor und die erste Serien-BMW mit Einarmschwinge. Ihr Boxermotor mit 797 cm³ Hubraum und 37 kW (50 PS) Leistung stammte modifiziert aus der BMW R 80/7. Damit war sie zum Zeitpunkt der Einführung die leistungsstärkste, aber auch schwerste Enduro. BMW stieg mit ihr wieder in den Geländerennsport ein und siegte 1981, 1983, 1984 und 1985 bei der Rallye Paris-Dakar. Das Motorrad wurde im September 1980 in Avignon der internationalen Presse vorgestellt. Von 1980 bis 1987 wurden 33.247 R 80 G/S im BMW-Werk Berlin in Spandau hergestellt. Das Design der G/S wurde von Karl‐Heinz Abe entwickelt, das in der R9T Urban G/S wiederbelebt wurde. Der Marketingleiter Heino D. Würfel bezeichnete die R80 G/S als „universell nutzbares Freizeitinstrument für neue Erlebnisformen“. Die Nachfolgemodelle waren die R 80 GS und R 100 GS mit Paralever sowie die R 65 GS mit Monolever.Paralever sowie die R 65 GS mit Monolever.
, R 80 G/S - produkowany w berlińskich zakła … R 80 G/S - produkowany w berlińskich zakładach od 1980 do 1987 roku dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW typu turystyczne enduro (pierwszy na świecie). Jest to pierwszy motocykl enduro z wielocylindrowym silnikiem i jednostronnym wahaczem. W momencie rozpoczęcia produkcji było najsilniejsze i najcięższe enduro na świecie. Motocykl ten pozwolił na powrót BMW do rajdów motocyklowych i wielokrotnie zwyciężył w rajdzie Paryż-Dakar. Wyprodukowano ponad 20000 sztuk.yż-Dakar. Wyprodukowano ponad 20000 sztuk.
, بي إم دبليو آر80جي /اس (بالإنجليزية: BMW R80G/S) هي دراجة نارية من تصنيع بي إم دبليو.
, La R 80 G/S est un modèle de motocyclette produit par le constructeur allemand BMW dans les années 1980.
|
http://dbpedia.org/ontology/thumbnail
|
http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/BMW_R80GS_GENUINE_2.jpg?width=300 +
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageID
|
23060564
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageLength
|
8001
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageRevisionID
|
1095341867
|
http://dbpedia.org/ontology/wikiPageWikiLink
|
http://dbpedia.org/resource/File:BMWR80GS.jpg +
, http://dbpedia.org/resource/BMW_/5_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/File:BMW_R80GS_GENUINE_2.jpg +
, http://dbpedia.org/resource/BMW_Motorrad +
, http://dbpedia.org/resource/BMW_R65 +
, http://dbpedia.org/resource/Airhead_%28motorcycle%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Dual-sport_motorcycle +
, http://dbpedia.org/resource/BMW_247_engine +
, http://dbpedia.org/resource/Berlin +
, http://dbpedia.org/resource/Flat_engine +
, http://dbpedia.org/resource/Gaston_Rahier +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Motorcycles_introduced_in_1980 +
, http://dbpedia.org/resource/Sparkford +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Dual-sport_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Category:BMW_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Shaft_drive_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Motorcycle_accessories +
, http://dbpedia.org/resource/Flat-twin +
, http://dbpedia.org/resource/Motorcycle +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Motorcycles_powered_by_flat_engines +
, http://dbpedia.org/resource/Aftermarket_%28automotive%29 +
, http://dbpedia.org/resource/Swingarm +
, http://dbpedia.org/resource/Hubert_Auriol +
, http://dbpedia.org/resource/Dakar_Rally +
, http://dbpedia.org/resource/Drive_shaft +
, http://dbpedia.org/resource/German_language +
, http://dbpedia.org/resource/International_Six_Days_Enduro +
, http://dbpedia.org/resource/Pannier +
, http://dbpedia.org/resource/Nikasil +
, http://dbpedia.org/resource/BMW_GS +
, http://dbpedia.org/resource/File:Culberson%27s%22Amigo%22.jpg +
, http://dbpedia.org/resource/File:ZweiRadMuseumNSU_BMW_Paris_Dakar.JPG +
|
http://dbpedia.org/property/brakes
|
Front: Single 260 mm disc
, Rear: 200 mm drum
|
http://dbpedia.org/property/class
|
http://dbpedia.org/resource/Dual-sport_motorcycle +
|
http://dbpedia.org/property/engine
|
flat-twin boxer
|
http://dbpedia.org/property/fuelCapacity
|
19.5
|
http://dbpedia.org/property/manufacturer
|
http://dbpedia.org/resource/BMW_Motorrad +
|
http://dbpedia.org/property/name
|
BMW R 80 G/S
|
http://dbpedia.org/property/production
|
1980
|
http://dbpedia.org/property/related
|
R 65 GS, R 80 ST
|
http://dbpedia.org/property/sp
|
uk
|
http://dbpedia.org/property/successor
|
R 80 GS, R 100 GS
|
http://dbpedia.org/property/suspension
|
Rear: Single spring / shock absorber
, Front: Telescopic forks
|
http://dbpedia.org/property/transmission
|
5
|
http://dbpedia.org/property/wikiPageUsesTemplate
|
http://dbpedia.org/resource/Template:Refbegin +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Short_description +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Refend +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Commons_category_inline +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Cite_book +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Reflist +
, http://dbpedia.org/resource/Template:BMW_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Convert +
, http://dbpedia.org/resource/Template:Infobox_Motorcycle +
|
http://purl.org/dc/terms/subject
|
http://dbpedia.org/resource/Category:Shaft_drive_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Motorcycles_powered_by_flat_engines +
, http://dbpedia.org/resource/Category:BMW_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Dual-sport_motorcycles +
, http://dbpedia.org/resource/Category:Motorcycles_introduced_in_1980 +
|
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
|
http://dbpedia.org/resource/Motorcycle +
|
http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom
|
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_R80G/S?oldid=1095341867&ns=0 +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/depiction
|
http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Culberson%27s%22Amigo%22.jpg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/ZweiRadMuseumNSU_BMW_Paris_Dakar.jpg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/BMWR80GS.jpg +
, http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/BMW_R80GS_GENUINE_2.jpg +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/isPrimaryTopicOf
|
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_R80G/S +
|
http://xmlns.com/foaf/0.1/name
|
BMW R 80 G/S
|
owl:sameAs |
http://fr.dbpedia.org/resource/BMW_R_80_G/S +
, http://pl.dbpedia.org/resource/BMW_R_80_G/S +
, http://nl.dbpedia.org/resource/BMW_R80G/S-serie +
, http://yago-knowledge.org/resource/BMW_R80G/S +
, http://www.wikidata.org/entity/Q492599 +
, http://rdf.freebase.com/ns/m.064pbz2 +
, https://global.dbpedia.org/id/4ZwbU +
, http://ar.dbpedia.org/resource/%D8%A8%D9%8A_%D8%A5%D9%85_%D8%AF%D8%A8%D9%84%D9%8A%D9%88_%D8%A2%D8%B1_80_%D8%AC%D9%8A_/_%D8%A7%D8%B3 +
, http://de.dbpedia.org/resource/BMW_R_80_G/S +
, http://dbpedia.org/resource/BMW_R80G/S +
, http://it.dbpedia.org/resource/BMW_R80_GS +
|
rdf:type |
http://dbpedia.org/class/yago/Conveyance103100490 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Instrumentality103575240 +
, http://dbpedia.org/class/yago/PhysicalEntity100001930 +
, http://www.wikidata.org/entity/Q34493 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Motorcycle103790512 +
, http://dbpedia.org/class/yago/MotorVehicle103791235 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WheeledVehicle104576211 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Artifact100021939 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatBMWMotorcycles +
, http://dbpedia.org/class/yago/Self-propelledVehicle104170037 +
, http://dbpedia.org/ontology/Motorcycle +
, http://dbpedia.org/class/yago/Whole100003553 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Object100002684 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Vehicle104524313 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatMotorcyclesIntroducedIn1980 +
, http://dbpedia.org/class/yago/Container103094503 +
, http://dbpedia.org/class/yago/WikicatDual-sportMotorcycles +
, http://dbpedia.org/ontology/MeanOfTransportation +
|
rdfs:comment |
R 80 G/S - produkowany w berlińskich zakła … R 80 G/S - produkowany w berlińskich zakładach od 1980 do 1987 roku dwucylindrowy (bokser) motocykl firmy BMW typu turystyczne enduro (pierwszy na świecie). Jest to pierwszy motocykl enduro z wielocylindrowym silnikiem i jednostronnym wahaczem. W momencie rozpoczęcia produkcji było najsilniejsze i najcięższe enduro na świecie. Motocykl ten pozwolił na powrót BMW do rajdów motocyklowych i wielokrotnie zwyciężył w rajdzie Paryż-Dakar. Wyprodukowano ponad 20000 sztuk.yż-Dakar. Wyprodukowano ponad 20000 sztuk.
, La BMW R80 G/S (gelande/strasse in tedesco: fuoristrada/strada) è una motocicletta prodotta dalla casa motociclistica BMW.
, بي إم دبليو آر80جي /اس (بالإنجليزية: BMW R80G/S) هي دراجة نارية من تصنيع بي إم دبليو.
, De BMW R 80 G/S is een motorfiets van het merk BMW.
, The BMW R 80 G/S is a motorcycle that was … The BMW R 80 G/S is a motorcycle that was manufactured in Berlin, Germany, by BMW Motorrad from 1980 to 1987. Production totalled 21,864 bikes. It was the first in the BMW GS family of specialised dual-sport bikes, of which over 500,000 have been produced, and is often considered the world's first "Adventure Bike" able to be equally as capable both on and off-road. The designation G/S stands for the German words Gelände/Straße, which mean offroad/road – highlighting the bike's dual sport design.highlighting the bike's dual sport design.
, La R 80 G/S est un modèle de motocyclette produit par le constructeur allemand BMW dans les années 1980.
, Die BMW R 80 G/S war ein Motorradmodell de … Die BMW R 80 G/S war ein Motorradmodell der Bayerischen Motoren Werke. Sie war die erste Enduro mit Mehrzylindermotor und die erste Serien-BMW mit Einarmschwinge. Ihr Boxermotor mit 797 cm³ Hubraum und 37 kW (50 PS) Leistung stammte modifiziert aus der BMW R 80/7. Damit war sie zum Zeitpunkt der Einführung die leistungsstärkste, aber auch schwerste Enduro. BMW stieg mit ihr wieder in den Geländerennsport ein und siegte 1981, 1983, 1984 und 1985 bei der Rallye Paris-Dakar. 1984 und 1985 bei der Rallye Paris-Dakar.
|
rdfs:label |
بي إم دبليو آر 80 جي / اس
, BMW R80 GS
, BMW R 80 G/S
, BMW R80G/S
, BMW R80G/S-serie
|