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Http://dbpedia.org/resource/Allard P1
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http://dbpedia.org/ontology/abstract The Allard P1 (known when new more often tThe Allard P1 (known when new more often than not simply as the Allard 3.6-litre Saloon) is a five-seater two-door sports saloon produced by the British Allard Motor Company between 1949 and 1952. 155 Allard P1s were built. The cars used Ford engines and transmissions. This helped reduce problems finding service support and parts for cars exported to the US which was a key export market for Allard and other UK makers of larger cars in the 1950s. A car tested by the British magazine The Autocar in 1949 recorded a top speed of 84.5 mph (136.0 km/h) and could accelerate from 0–60 mph (97 km/h) in 23.4 seconds. A fuel consumption of 17 miles per imperial gallon (17 L/100 km; 14 mpg‑US) was recorded. The test car cost £1277 including taxes. The Competition Series version received Mercury's 4.4 litre V8 engine with 115 hp (86 kW); if this did not suffice then various aftermarket parts from companies such as Edelbrock or Edmunds could be specified. Unusually in a car of post-war design, the Allard featured a windscreen hinged at the top, which could be opened "by means of a central toggle mechanism". Interior fittings displayed unusual attention to detail by the car's designers, with good interior storage including a packages shelf under the fascia and "pockets formed...in the thickness of the doors". Instrumentation included, in addition to a choke control, a "screw-type hand throttle" as well as a switch for a light in the engine compartment. A heater that drew fresh air from the outside was included as a standard feature on exported cars, and was offered as an optional extra for the domestic market. In 1952 an Allard P1, driven by Sydney Allard himself, along with Guy Warburton, won the Monte Carlo Rally. Tom Lush was the navigator.e Carlo Rally. Tom Lush was the navigator. , La Allard P1 è una vettura prodotta dalla casa automobilistica britannica Allard dal 1949 al 1952. , Der Allard P1 (auch Allard 3.6-litre SalooDer Allard P1 (auch Allard 3.6-litre Saloon) ist eine zweitürige, fünfsitzige Sportlimousine, die von der britischen Firma Allard von 1949 bis 1952 gebaut wurde. Die Wagen haben einen seitengesteuerten V8-Motor aus dem Ford Pilot mit 3622 cm³ Hubraum (Bohrung × Hub = 77,79 mm × 96,25 mm), der 6,1:1 verdichtet und mit einem Ford-Vergaser ausgestattet ist. Er leistet 85 bhp (62,5 kW) bei 3500/min. Auch das Dreiganggetriebe stammt von diesem Wagen. Die Antriebsauslegung vereinfacht in den USA, dem wichtigsten Exportmarkt für britische Automobilhersteller in den 1950er-Jahren, die Suche nach Werkstätten und Ersatzteilen. Ein Wagen, der 1949 vom britischen Magazin The Autocar getestet wurde, erreichte eine Höchstgeschwindigkeit von 135,37 km/h und beschleunigte in 23,4 sec. von 0 auf 100 km/h. Der ermittelte Benzinverbrauch lag bei 17 l / 100 km. Der Testwagen kostete £ 1277 einschl. Steuern. Die Vorderräder waren einzeln aufgehängt und mit Schraubenfedern abgestützt. Die angetriebenen Hinterräder hingen an einer Starrachse, die an einer Querblattfeder hing. Der Radstand betrug 2845 mm, die Spur vorne/hinten 1473 mm. Die Windschutzscheibe des Wagens war oben angeschlagen und konnte durch einen Hebelmechanismus in der Mitte geöffnet werden, was unüblich für ein nach dem Zweiten Weltkrieg gebautes Fahrzeug ist. Die Innenausstattung zeigte die Detailverliebtheit des Konstrukteurs und bot gute Ablagemöglichkeiten, z. B. eine Ablage unter dem Armaturenbrett und Taschen, die die gesamte Dicke der Türen ausnutzten. Die Bedienelemente umfassten zusätzlich zum Choke ein Handgas mit Schraubverstellung und einen Schalter für die Motorraumbeleuchtung. Eine Lüftungs-/Heizungskombination – damals unüblich – gab es serienmäßig im Exportmodell und als Sonderausstattung im Modell für den Heimatmarkt.ausstattung im Modell für den Heimatmarkt.
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